Oblast 2. - škola/waldorfská pedagogika
28. W škola učí více než demokracii - učí hledat shodu všech
29. Práce s přírodními materiály
30. Propracovaná didaktika
31. Slovní hodnocení
32. Nepodporuje soutěživost
33. Podpora empatie- sociální inteligence
34. Propojování věkových kategorií
35. Ctění tradic
36. Respekt k cyklům země
37. Úzké propojení s přírodou
38. Harmonické prostředí pro výuku
39. Učebnice si děti tvoří samy
40. Používání zdravých materiálů
41. Zdravý přístup k používání elektroniky
42. Epochové vyučování - vyučování v souvislostech
43. Škola, která nezatěžuje děti úkoly
44. Škola, která skrze umění hledá cesty k sobě
45. Škola, která respektuje indivinduální vývoj dítěte
46. Škola, která rozvíjí toleranci
47. Škola, která respektuje jinakost
48. Škola plná vůně a krásna49. Škola, která vede absolventy k samostatnosti
50. Škola, která podporuje zručnost
51. Škola, která učí děti učit se pro vědomosti, ne pro známky
52. Propojenost - učení v kontextu
53. Solidarita
54. Hodně mužů - pedagogů
55. Specifické předměty - formy, eurytmie
56. Cesta k vnitřní motivaci
57. Učení řemesel
58. Zpracovávání obsahu učiva všemi smysly
59. Sto lety ověřená tradice
60. Podpora pobytu na čerstvém vzduchu
61. Absence zvonku
62. Výuku lze přizpůsobit dynamice třídy
63. Flexibilita při výuce
64. Propojený systém vzdělávání: MŠ-ZŠ-SŠ
65. Výuka flétny od první třídy
66. Roční projekty tříd
67. Ročníková práce 9. tříd
68. Olympiáda 5. tříd
69. Používání nelinkovaných sešitů
Prolnutí 1. a 2. oblasti (dítě / škola)
70. Děti žijí příběhy
71. Úspěchy žáků waldorfských škol jsou prokazatelné (statisticky doložené)